Regulamin Pracy
Wąbrzeskiego Domu Kultury
Rozdział I
Postanowienia ogólne
§ 1
W oparciu o art. 104 §1 Kodeksu Pracy ustala się Regulamin Pracy zwany dalej „regulaminem” określający prawa i obowiązki pracodawcy i pracowników związane z porządkiem w zakładzie pracy. Postanowienia niniejszego regulaminu dotyczą pracowników Wąbrzeskiego Domu Kultury bez względu na rodzaj pracy i zajmowane stanowisko pracy.
§ 2
Ilekroć w regulaminie jest mowa o:
- pracodawcy – rozumie się dyrektora Wąbrzeskiego Domu Kultury,
- przełożonego – rozumie się kierowników poszczególnych działów Wąbrzeskiego Domu Kultury,
- instytucji – rozumie się Wąbrzeski Dom Kultury,
- pracownikach – rozumie się przez to wszystkie osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę i umów cywilno-prawnych.
Rozdział II
Prawa i obowiązki pracodawcy i pracownika
§ 3
- Do obowiązków instytucji należy:
- zapoznanie pracowników podejmujących pracę z zakresem ich obowiązków, sposobem wykonywania pracy na wyznaczonych stanowiskach oraz z podstawowymi uprawnieniami pracowniczymi,
- organizowanie pracy w sposób zapewniający pełne wykorzystanie czasu pracy, jak również osiągnięcie przez pracowników, przy wykorzystaniu ich uzdolnień i kwalifikacji należytej efektywności oraz jakości pracy,
- zapewnienie bezpiecznych i higienicznych warunków pracy oraz prowadzenie systematycznych szkoleń pracowników w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy,
- zapewnienie porządku i dyscypliny pracy,
- terminowej wypłaty wynagrodzeń za pracę,
- umożliwienie pracownikom podnoszenia kwalifikacji zawodowych,
- zaspokojenie w miarę posiadanych środków socjalnych potrzeb pracowników,
- kształtowanie dobrej atmosfery pracy,
- stworzenie sprzyjających warunków do wprowadzenia nowych metod i technik pracy oraz dokonywania przez pracowników usprawnień w pracy.
§ 4
- Obowiązki przełożonego:
- przełożony powinien wykazać troskę o poszanowanie osobistej godności pracownika oraz powinien dbać o właściwą atmosferę wśród pracowników,
- przełożony w szczególności organizuje pracę w sposób zapewniający pełne i efektywne wykorzystanie czasu pracy oraz podejmuje działania sprzyjające rozwijaniu inicjatywy oraz samodzielności pracowników w realizacji powierzonych im zadań,
- zapewnia przestrzeganie porządku i dyscypliny pracy,
- ułatwia pracownikom podnoszenie kwalifikacji zawodowych,
- przełożony ponosi odpowiedzialność za pracę podległego mu zespołu pracowników oraz dba o sprawne i terminowe załatwianie spraw w kierowanej komórce organizacyjnej,
- przełożony udziela podległym pracownikom pomocy w wypełnianiu ich obowiązków służbowych,
- sporządza harmonogram czasu pracy na kolejny miesiąc i dostarcza go do działu kadr,
- do 5 dnia każdego miesiąca następnego po miesiącu rozliczeniowym przedstawia dyrektorowi instytucji rozliczenie czasu pracy.